Instrukcja Obsługi Panelu Administratora

INSTRUKCJA OBSŁUGI PANELU ADMINISTRATORA


Zakładanie konta

Zgłoszenie chęci sprzedaży na Animalover odbywa się poprzez wypełnienie i wysłanie formularza rejestracyjnego, dostępnego na stronie "Chcę Sprzedawać".
Musisz wypełnić pola oznaczone gwiazdką. Pola bez gwiazdki nie są obowiązkowe, lecz mogą przyczynić się do przyspieszenia procesu weryfikacji.
Pola do wypełnienia:
- nazwa użytkownika - pole obowiązkowe. Należy podać unikalną nazwę użytkownika. Będzie służyła Ci do logowania się do Serwisu. Nie będziesz mógł jej później zmienić.
- adres e-mail - pole obowiązkowe. Twoje konto zostanie przypisane do tego adresu e-mail. Będziesz dostawać na niego powiadomienia ze sklepu, a także będzie służył Ci do logowania się. Nie ma możliwości założenia dwóch kont na jeden adres e-mail.
- hasło - pole obowiązkowe. Wymyśl i zapamiętaj unikalne hasło, które służyło Ci będzie do logowania się do Serwisu Animalover. Pamiętaj, aby miało ono dostateczną złożoność, tak aby nikt niepowołany nie uzyskał dostępu do Twojego konta. Zapomniane hasło będzie można zresetować korzystając z podanego wcześniej adresu e-mail.
- nazwa marki - pole obowiązkowe. Przedstaw się. Pozwól nam zidentyfikować Cię jako twórcę.
- co sprzedajesz? - pole nieobowiązkowe. Pozwól nam wiedzieć czy profil Twojej działalności jest zgodny z założeniami Animalover. Zdecydowanie przyspieszy to proces weryfikacji i aktywacji konta Sprzedawcy.
- strona www lub link do profilu na Facebook'u - pole nieobowiązkowe. Jeśli prowadzisz swój fanpage lub stronę internetową - pochwal się. Pozwól żebyśmy zobaczyli Twoje dzieła. Na pewno przyspieszy to proces weryfikacji i aktywacji konta Sprzedawcy.
- recaptcha - narzędzie firmy Google pomagające w weryfikacji użytkownika. Nie pozwala na rejestrację robotom internetowym.
Aby konto było aktywne i żeby Sprzedający mógł wystawiać swoje przedmioty potrzebna jest akceptacja Administratora. Jeśli weryfikacja przebiegnie pomyślnie, dostaniesz odpowiednią informację na podany przez siebie adres e-mail.

Główny Pulpit

Główny pulpit wyświetla się zawsze w chwili, gdy Sprzedający loguje się na swoje konto.
Pulpit sprzedawcy
1 - Tutaj wyświetla się najnowsza wiadomość wysłana do Ciebie lub do wszystkich Sprzedających przez Administratora. Możesz oznaczyć ją jako przeczytaną lub trwale usunąć wchodząc w "Wiadomości":
Wiadomości Animalover
2 - Tutaj jest skrót raportów dotyczących Twojej sprzedaży. Więcej raportów możesz przejrzeć w zakładce "Statystyki / raporty".
3 - Tutaj jest lista Twoich ostatnio sprzedanych przedmiotów. Oznaczenia:
- ID - numer porządkowy
- SKU - unikalny kod produktu
- Sprzedaż - kwota za jaką Kupujący nabył przedmiot
- Rabat - upust jaki został przyznany Kupującemu
- Moje zarobki - kwota jaką udało Ci się zarobić za przedmiot (kwota sprzedaży pomniejszona o kwotę prowizji dla Animalover)
4 - Tutaj jest lista przedmiotów, które oczekują na wysyłkę. Jeśli któryś z przedmiotów już został przez Ciebie wysłany, musisz oznaczyć zamówienie jako zrealizowane. W tym celu wchodzisz do zakładki "Zamówienia", odnajdujesz wysłane zamówienie i klikasz na ikonę rakiety:
zamówienie zrealizowane
Pojawi się okno w którym należy podać informacje do śledzenia przesyłki (nr listu przewozowego i stronę przewoźnika na której można śledzić status przesyłki):
śledzenie przesyłki
5 - To jest miejsce na Twoje logo. Aby je załadować, przejdź do zakładki "Ustawienia sklepu" > "Główne" > zjedź na dół i odszukaj dział "Pliki multimedialne":
pliki multimedialne
Pierwsza grafika odnosi się do logo. Jego rekomendowana wielkość to 200px x 200px. Druga grafika to baner, Twoje zdjęcie w tle. Widoczne będzie po kliknięciu w nazwę Twojego Sklepu. Zalecana wielkość baneru to 1200px x 245px.
Dołączanie plików czy zmiany w ustawieniach będą możliwe po kliknięciu w guzik "Edytuj" znajdujący się na górze strony. Zmiany akceptujemy przyciskiem "Zapisz" na dole strony.
edytuj

6 - To jest nazwa Twojego Sklepu. Nazwa ta będzie pojawiała się przy każdym z wystawionych przez Ciebie przedmiotów. Domyślnie nazwa to Twój login, jednakże nazwę (w przeciwieństwie do loginu) możesz dowolnie zmieniać.
Aby zmienić nazwę Sklepu, przejdź do zakładki "Ustawienia Sklepu" > "Główne". Kliknij "Edytuj" w prawym górnym rogu i wpisz dowolną nazwę w polu "Twoja nazwa". Zmiany zaakceptuj przyciskiem "Zapisz" na dole strony.

USTAWIENIA SKLEPU

1. Główne
Pamiętaj, że aby móc edytować ustawienia, kliknij najpierw "Edytuj" w prawym górnym rogu. Zatwierdzisz zmiany klikając "Zapisz" na dole strony.
- "Twoja nazwa" - nazwa Twojego Sklepu, wyświetlana przy każdym z Twoich produktów.
- "Nazwa w URL" - Twoja nazwa, która będzie stanowiła część adresu www. Pamiętaj żeby nie używać spacji i polskich znaków.
- "Opis Twojego Sklepu" - opisz krótko czym się zajmujesz, jaki jest zakres Twojej działalności. Może jest coś co Cię wyróżnia?
- Telefon, e-mail, adres - wpisz dane kontaktowe do Ciebie. Jeśli któraś z pozycji (np. adres e-mail) ma być niewidoczny na stronie, zaznacz odpowiednie okienko obok pola do wpisywania:
edytuj

- "Pliki multimedialne" - wgraj swoje logo i baner.
- "Social Media" - jeśli posiadasz profile w Mediach Społecznościowych, wpisz je tutaj. Pomoże to Klientom dotrzeć do Ciebie.
2. Obsługa Klienta
Pamiętaj, że aby móc edytować ustawienia, kliknij najpierw "Edytuj" w prawym górnym rogu. Zatwierdzisz zmiany klikając "Zapisz" na dole strony.
Dane z tego działu, zostaną przekazane Kupującemu w wiadomości e-mail potwierdzającej zakupy u Ciebie. Nie zapomnij uzupełnić wszystkich pól.
3. Płatności
Pamiętaj, że aby móc edytować ustawienia, kliknij najpierw "Edytuj" w prawym górnym rogu. Zatwierdzisz zmiany klikając "Zapisz" na dole strony.
Tutaj ustawiasz w jaki sposób mamy przekazywać Ci pieniądze, które zarobiłeś sprzedając swoje przedmioty.
PayPal - wybierz i zaakceptuj przyciskiem "Zapisz". Następnie kliknij ponownie "Edytuj", bo teraz pojawiło się pole do wpisania swojego PayPal ID. Uzupełnij (upewniając się, że nie popełniłeś nigdzie błędu) i zatwierdź guzikiem "Zapisz".
Przelew bankowy - wybierz i zaakceptuj przyciskiem "Zapisz". Następnie kliknij ponownie "Edytuj", bo teraz pojawiło się pole do wpisania danych dotyczących swojego rachunku bankowego. Uzupełnij wszystko i upewnij się, że nie popełniłeś nigdzie błędu. Wciśnij "Zapisz".
4. Dostawa
Pamiętaj, że aby móc edytować ustawienia, kliknij najpierw "Edytuj" w prawym górnym rogu. Zatwierdzisz zmiany klikając "Zapisz" na dole strony.
Domyślnie koszt zamówienia dla każdego ze sposobów wysyłki to 0zł. Wpisz swój koszt przesyłki dla każdego ze sposobów. Jeśli pozostawisz pole puste, przesyłka dla tego sposobu będzie darmowa.

PRODUKTY

Gdy klikniesz w zakładkę "Produkty" zostaniesz przeniesiony do oddzielnego panelu administratora.
W miejscu, w którym się znalazłeś masz podgląd na listę wszystkich, dodanych przez siebie produktów. Możesz nimi zarządzać - edytować, usuwać lub dodawać kolejne.
1. DODAWANIE NOWEGO PRODUKTU
- Kliknij "Dodaj nowy":
dodaj produkt

- W pole "Nazwa produktu" wpisz jego nazwę (patrz poniższy zrzut, nr 1)
- Wpisz pełny opis produktu. Pasek narzędzi ułatwi Ci pracę (2)
- Po prawej stronie zaznacz kategorię, jakiej produkt dotyczy (3). Jeśli nie ma takiej kategorii, koniecznie napisz do nas.
- Każdą zmianę akceptuj przyciskiem "Opublikuj" (4). Jeśli tego nie zrobisz, produkt nie zostanie wgrany do bazy.
dodaj produkty

1. Produkt prosty:
produkt prosty

Produkt prosty to produkt, który nie posiada żadnych opcji dodatkowych
Ustawienia główne:
- Cena - wpisz cenę produktu, bez kosztów wysyłki.
- Możesz podać cenę promocyjną (obniżoną), która będzie obowiązywać cały czas, lub czasowo, gdy wykorzystasz "harmonogram" (tu wpisujesz od kiedy do kiedy ma obowiązywać niższa cena)
- Gdy wpiszesz cenę promocyjną, cena regularna będzie wyświetlana jako przekreślona.
Magazyn:
- SKU - możesz wpisać unikalny kod swojego produktu. Pozwoli on identyfikować poszczególne przedmioty.
- "Zarządzać stanem magazynowym?" - zaznacz okienko, jeśli masz ograniczoną ilość swoich produktów i chcesz podać ile razy poszczególna pozycja może być zakupiona.
- Stan magazynowy - wpisz ile masz sztuk danego produktu na sprzedaż
- "Pozwalać na zamówienia oczekujące?" - zaznacz jeśli chcesz pozwalać na sprzedaż, nawet wtedy, gdy skończyły się Twoje produkty (niepolecana opcja)
- Stan magazynowy - tutaj możesz ustawić opcję "brak" jeśli akurat nie masz w ofercie tego przedmiotu
- Sprzedaż indywidualna - zaznacz jeśłi chcesz aby jedna osoba mogła kupić tylko jedną sztukę tego przedmiotu.
Wysyłka:
- Waga i wymiary - te opcje warto wypełnić, gdyż cięższe przedmioty mogą wiązać się z droższą wysyłką.
- Klasa wysyłkowa - wybierz swoją nazwę - dzięi temu obowiązywać będą ustawione przez Ciebie wcześniej koszty wysyłki (w Ustawieniach Sklepu na Pulpicie Głównym)
Powiązane produkty:
- Produkty up-sell - możesz polecić Klientowi dodatkowo lub zamiennie inne swoje produkty.
- Produkty cross-sell - możesz polecić Klientowi dodatkowo inne swoje produkty
- Naciskając na znak zapytania obok pola z produktami polecanymi uzyskasz szczegółowe informacje na temat produktów up-sell i cross-sell.
Atrybuty:
- Możesz wpisać cechy produktu w tym miejscu, jednakże nie będzie możliwości wyboru którejś z cech (aby dać wybór Klientowi, utwórz produkt z wariantami).
atrybuty

Sposób wyświetlania atrybutów na stronie z produktem:
atrybuty na stronie

Zaawansowane:
- Notatka do zakupu - jeśli wypełnisz to pole, Klient będzie mógł przeczytać jego treść w mailu z potwierdzeniem zamówienia.
- Kolejność w menu - masz możliwość ustawić swoje produkty na stronie swojego Sklepu (po kliknięciu przez Kupującego w Twoją nazwę)
Dodatkowe ustawienia:
ustawienia na stronie

- 1 - Faktury - Zaznacz czy masz możliwość wystawienia faktury Klientowi. Pamiętaj, że faktura musi opiewać na całą kwotę, bez pomniejszania jej o prowizję dla Animalover
- 2 - Koszt wysyłki - Wpisz po kolei, ile wynoszą koszty wysyłki w Twoim Sklepie.
- 3 - Czas realizacji zamówienia - Wpisz ile czasu potrzebujesz na realizację zamówienia (od chwili gdy dostaniesz maila o zamówieniu, do momentu wysłania towaru)
- 4 - Krótki opis - Tu możesz wpisać krótki opis produktu. Wyświetli się on tutaj:
krótki opis

Zdjęcie produktu i Tagi:
zdjecie produktu

- 1 - Obrazek produktu - Kliknij tutaj i wybierz z dysku komputera dobre zdjęcie swojego produktu. Pamiętaj żeby produkt był dobrze wyeksponowany, a zdjęcia zachęcało do jego zakupu.
- 2 - Galeria produktu - Tutaj możesz wgrać więcej zdjęć swojego produktu. Jeśli wgrasz chociaż jedno zdjęcie to w katalogu produktów na Animalover, po najechaniu na Twój przedmiot obrazek produktu będzie się zmieniał na pierwsze zdjęcie z galerii.
- 3 - Tagi - możesz wpisać krótkie hasła, z którymi kojarzy się Twój produkt. Pomoże to w łatwiejszym znalezieniu Twojego produktu.
- 4 - Każdą zmianę zatwierdzaj guzikiem "Zaktualizuj".

2. Produkt z wariantami:
produkt z wariantami

Wybierz produkt z wariantami, gdy wystawiany przez Ciebie przedmiot posiada różne opcje. Dla każdej z tych opcji możesz też ustawić inną cenę.
Magazyn:
- SKU - możesz wpisać unikalny kod swojego produktu. Pozwoli on identyfikować poszczególne przedmioty.
- "Zarządzać stanem magazynowym?" - zaznacz okienko, jeśli masz ograniczoną ilość swoich produktów i chcesz podać ile razy poszczególna pozycja może być zakupiona.
- Stan magazynowy - wpisz ile masz sztuk danego produktu na sprzedaż
- "Pozwalać na zamówienia oczekujące?" - zaznacz jeśli chcesz pozwalać na sprzedaż, nawet wtedy, gdy skończyły się Twoje produkty (niepolecana opcja)
- Stan magazynowy - tutaj możesz ustawić opcję "brak" jeśli akurat nie masz w ofercie tego przedmiotu
- Sprzedaż indywidualna - zaznacz jeśłi chcesz aby jedna osoba mogła kupić tylko jedną sztukę tego przedmiotu.
Wysyłka:
- Waga i wymiary - te opcje warto wypełnić, gdyż cięższe przedmioty mogą wiązać się z droższą wysyłką.
- Klasa wysyłkowa - wybierz swoją nazwę - dzięi temu obowiązywać będą ustawione przez Ciebie wcześniej koszty wysyłki (w Ustawieniach Sklepu na Pulpicie Głównym)
Powiązane produkty:
- Produkty up-sell - możesz polecić Klientowi dodatkowo lub zamiennie inne swoje produkty.
- Produkty cross-sell - możesz polecić Klientowi dodatkowo inne swoje produkty
- Naciskając na znak zapytania obok pola z produktami polecanymi uzyskasz szczegółowe informacje na temat produktów up-sell i cross-sell.
Atrybuty:
Możesz wpisać opcje produktu w tym miejscu
atrybuty

Zaznacz okienko "Dla wariantów", jeśli chcesz dać Kupującemu możliwość wyboru którejś z opcji w trakcie kupowania.
Kliknij "Zapisz atrybuty" i przejdź do zakładki "Warianty".
Warianty:
Jeśli chcesz, aby Kupujący miał możliwość wyboru opcji produktu, utwórz z ustawionych wcześniej atrybutów warianty i kliknij przycisk "Idź":
warianty

Pojawi się okno z komunikatem "Na pewno połączyć wszystkie warianty produktu? To stworzy nowy wariant dla każdej możliwej kombinacji atrybutów (maksymalnie 50 za jednym razem)." - wybierz OK.
Dla każdego wcześniej utworzonego atrybutu pojawiły się warianty:
warianty różne

Klikając na jeden z wariantów, można zmienić jego parametry - w tym cenę, dostępność i stan magazynowy.
warianty otwarte

Każdy z wariantów może mieć inne parametry - m.in. cenę.
Zmiany zatwierdzamy guzikiem "Zapisz zmiany".
Żeby zmiany były widoczne dla stronie produkty należy pamiętać, że każdą zmianę opcji należy zatwierdzać dodatkowo przyciskiem "Zaktualizuj" w prawym górnym rogu strony.
Zaawansowane:
- Notatka do zakupu - jeśli wypełnisz to pole, Klient będzie mógł przeczytać jego treść w mailu z potwierdzeniem zamówienia.
- Kolejność w menu - masz możliwość ustawić swoje produkty na stronie swojego Sklepu (po kliknięciu przez Kupującego w Twoją nazwę)
Dodatkowe ustawienia:
ustawienia na stronie

- 1 - Faktury - Zaznacz czy masz możliwość wystawienia faktury Klientowi. Pamiętaj, że faktura musi opiewać na całą kwotę, bez pomniejszania jej o prowizję dla Animalover
- 2 - Koszt wysyłki - Wpisz po kolei, ile wynoszą koszty wysyłki w Twoim Sklepie.
- 3 - Czas realizacji zamówienia - Wpisz ile czasu potrzebujesz na realizację zamówienia (od chwili gdy dostaniesz maila o zamówieniu, do momentu wysłania towaru)
- 4 - Krótki opis - Tu możesz wpisać krótki opis produktu. Wyświetli się on tutaj:
krótki opis

Zdjęcie produktu i Tagi:
zdjecie produktu

- 1 - Obrazek produktu - Kliknij tutaj i wybierz z dysku komputera dobre zdjęcie swojego produktu. Pamiętaj żeby produkt był dobrze wyeksponowany, a zdjęcia zachęcało do jego zakupu.
- 2 - Galeria produktu - Tutaj możesz wgrać więcej zdjęć swojego produktu. Jeśli wgrasz chociaż jedno zdjęcie to w katalogu produktów na Animalover, po najechaniu na Twój przedmiot obrazek produktu będzie się zmieniał na pierwsze zdjęcie z galerii.
- 3 - Tagi - możesz wpisać krótkie hasła, z którymi kojarzy się Twój produkt. Pomoże to w łatwiejszym znalezieniu Twojego produktu.
- 4 - Każdą zmianę zatwierdzaj guzikiem "Zaktualizuj".
2. EDYCJA PRODUKTU
zdjecie produktu

Szybka edycja:
zdjecie produktu

Szybka edycja pozwala na zmianę podstawowych ustawień dotyczących produktu, bez konieczności opuszczania widoku listy wszystkich produktów. Pozwala na zmianę:
- nazwy
- url
- daty utworzenia
- ustawienia dostępu chronionego hasłem
- tagów
- kategorii
- SKU
- dostępności
- stanu magazynowego
- wymiarów i wagi
Aby zatwierdzić zmiany kliknij na guzik "Zaktualizuj".
Edycja:
Pozwala na wejście do okna edycji produktu i zmiany wszystkich ustawień i opisów.

PROMOCJE / KUPONY RABATOWE

Masz możliwość tworzenia dla swoich Klientów kodów rabatowych, upoważniających do zniżek TYLKO na Twoje produkty.
Kody rabatowe można utworzyć w dwóch miejscach:
kupony rabatowe

lub kupony rabatowe

Aby dodać kupon rabatowy kliknij "Utwórz nowy".
1 - wpisz kod, który po wpisaniu w koszyku aktywuje zniżkę.
2 - opcjonalnie możesz wpisać opis kuponu.
Dane kuponu:
- Ustawienia główne:
-- Typ rabatu: w tej chwili masz do wyboru tylko kwotowy rabat
-- Wartość kuponu: wpisz wartość zniżki
-- Zezwól na darmową wysyłkę - w tej chwili opcja nie działa
-- Data wygaśnięcia kuponu: ustaw do kiedy obowiązywać będzie ten kupon rabatowy
- Ograniczenia użytkowania (uzupełniasz opcjonalnie):
-- Minimalna kwota zakupu - wpisz od jakiej kwoty zakupów będzie możliwe użycie kuponu rabatowego
-- Maksymalna kwota zakupu - wpisz jaka może być maksymalna wartość zamówienia Klienta, by kupon zadziałał
-- Do pojedynczego użytku - zaznacz jeśli kupon ma być jednorazowy
-- Wyklucz produkty w promocji - zaznacz jeśli kupon ma nie obniżać ceny produktów już przecenionych
-- Produkty - możesz ustawić aby kupon obowiązywał tylko dla wybranego produktu
-- Wyklucz produkty - możesz wykluczyć produkty ze zniżki
-- Kategorie produktów - możesz ustawić aby kupon obowiązywał tylko w obrębie wybranej kategorii
-- Wyklucz kategorię - możesz wykluczyć wybrane kategorie ze zniżki
-- Ograniczenie do wybranych adresów e-mail - możesz ustawić promocję dla wybranego użytkownika/użytkowników
- Limity wykorzystania:
-- Limit wykorzystania na kupon - możesz ustawić ile razy kupon może być użyty
-- Ogranicz używanie do X przedmiotów - możesz ustawić rabat dla określonej liczny przedmiotów w koszyku
-- Limit wykorzystania na użytkownika - możesz ustawić ile razy dana osoba może skorzystać z kuponu
Prowizja Animalover będzie naliczana od kwoty za którą udało się sprzedać przedmiot.

STATYSTYKI i RAPORTY

Masz możliwość przeglądania raportów dotyczących Twojej sprzedaży i zarobków. Wszystkie dane znajdziesz w dwóch miejsach. Tutaj:
raporty sprzedaży

oraz w formie wykresów (i też dla pojedynczych produktów) tutaj:
raporty sprzedaży


ZAMÓWIENIA

W zakładce "Zamówienia" znajduje się lista wszystkich zamówionych u Ciebie towarów. Możesz przeglądać zamówienia zrealizowane i w trakcie realizacji. Żeby zamówienie otrzymało status "Zrealizowane" administrator Animalover musi otrzymać powiadomienie od Kupującego o otrzymaniu przesyłki.
Pamiętaj żeby zaraz po wysyłce zamówienia, oznaczyć je jako wysłane!
zamówienia w trakcie realizacji.


PŁATNOŚCI

Tutaj możesz zgłosić żądanie wypłaty należności za Twoje zamówienia. Pamiętaj, że dopiero 14 dni po otrzymaniu zamówienia przed Klienta, możesz otrzymać pieniądze za swoje przedmioty. Dopiero po 14 dniach zamówienie pojawia się na liście w zakładce "Płatności".
wypłata

Aby zgłosić żądanie wypłaty należności, zaznacz okienko obok wybranej pozycji i kliknij "Wypłata". W tym momencie Administrator Animalover otrzyma Twoje zgłoszenie. Na wypłatę musisz poczekać do 48 godzin (dni robocze).
Pamiętaj żeby poprawnie skonfigurować swoje konto do wypłat w "Ustawienia Sklepu" > "Płatności"
Historia
Lista Twoich zrealizowanych wypłat.

ZMIANA HASŁA

Jeśli chcesz zmienić swoje hasło, przejdź do zakładki "Profil" i kliknij guzik "Generuj hasło". Możesz skorzystać z zaproponowanego lub wpisać hasło wybrane przez siebie. Zmiany zatwierdź przyciskiem "Zaktualizuj profil" na dole strony.
Przypominamy - aby przejść do tego widoku panelu administratora, kliknij najpierw w "Produkty", a następnie interesującą Cię zakładkę.
wypłata